úterý 6. srpna 2019

LVT Spáleniště 2019


30. 6. - 12. 7. 2019 - LVT Spáleniště - ZBKP (Záchranná brigáda kynologů Praha)
Jako každoročně jsme na začátku prázdnin vyrazili na soustředění záchranářů do Přední Výtoně, na Spáleniště, jak se bývalá rota pohraničníků jmenuje. A jako každoročně to bylo soustředění vyčerpávající, ale zároveň velmi prospěšné.

Vzhledem k tomu, že je Karkulka trochu, mírně řečeno, chudá duchem jsem volila jako hlavní náplň trénink stop a plošného vyhledání. V sutině jsme byli pouze jednou a protože malý magor neuznal za vhodné zpomalit let terénem a to ani velmi členitým polem rozbitých palet (který jsem se já rozhodla vynechat, ale Karkule pořádně prohledat) jsem se rozhodla, že jedna návštěva veteriny v Českých Budějovicích stačí. Dodávám s Cimrmanem, že v Č. Budějovicích by chtěl žít každý, mimo mě, tedy 😃 Samozřejmě, že si Karkulka naplánovala úraz na sobotu a samozřejmě, že na Státní svátek, takže nejenom, že měla veterina přirážku, ale Budějovice byly takřka neprůjezdné davy automobilů mířícími na Lipno. Jediným kladem toho výletu byla muchlovací návštěva v CHS Canis Ludens, kde se Pepina měla tu čest seznámit s malou boxeří holčičkou z vrhu M a bazénem. Nutno podotknout, že bazén ji zaujal mnohem víc.


Trénink stop, na který jsem se moc těšila,  byl trochu složitější. Vzhledem k tomu, že nejbližší volně přístupná louka byla 20km daleko, ve Vyšším Brodě, bylo vedro a všude Rakušani a mravenci. Nevím co rušilo víc. Kukinu stopy baví, ale mravence žere vždy jen na začátku a pak už se tváří naštvaně a drbe se, takže jsem trochu rozpačitá, jestli byl trénink přínosem či spíše nás rozhodil . 

Plošné tréninky přínosné byly. Kukina si naštěstí spletla GPS obojek s elektrickým a nebo dostala rozum a stala se vcelku ovladatelnou. Její prohledání typu, tímto směrem ukazuješ, tak tam běžím a nezastavím se, dokud na někoho nenarazím a hraniční pásmo neřeším je tady všude stejně Shenegenský prostor a pohraničníci tu už nejsou 😆 se stalo mírně ovladatelnější a pokud na někoho nenarazila 200kroků, tak se i vracela. Takže velký pokrok.

Poldička je skoro profík, před hledáním nasaje vzduch a na tři výpady má tři lidi a ještě si je seřadí  podle oblíbenosti, a to od nejoblíbenějšího. Zatím je neřadí podle velikosti, ale není všem dnům konec 😏. Bohužel podobně přistoupila i k tréninku stop a stylem tudy šel a mě určitě neuteče měla téměř všechny stopy a o nějakém vyčuchávání šlápot jsem si mohla nechat jen zdát.

Pepa jako doprovod svůj účel plnila výborně a v noci dělala společnost v kleci Karkulce, abych zabezpečila obsah chatičky před úplnou devastací a zajistila Poldě i sobě klidné spání bez šlapání po hlavě.

Bylo to super 14 dní plných práce, pohody a výborných kamarádů a mou jen parafrázovat  klasika a podotknout, že "tento způsob léta zdá se mě poněkud úžasným "💪🌞🌲🐾

Více fotografií z LVT naleznete zde:

www.tajpan.eu/foto_348






Žádné komentáře:

Okomentovat

Pepina lvem salonů aneb jak se kalila ocel

  Ti co ná s znají, vědí o čem mluvím, ti co nás neznají mohou jen doufat, že nás nás někde zahlédnou. Pepina je specifický druh brabantík...